2/18/2010

KiTa JuGa PunYa KelUarGa...


Satu cerita:

Pekerja A : encik kenea phostostat dulu ic en dan isteri en ni...

Pelanggan : ooo macam tu dimana ada photostat ye???

Pekerja A : di bawah en kene turun balik...

Pelanggan : jauh ke puan??? dekat sini x de ke?? ( maksudnye dlm office ni x de ke)

Pekerja A : tak de la en...en kena photostat sendiri.

...........................................................................................................................................

* datang pekerja B...

Pekerja B : eh kak bukan selalu kita akan photostatkan ke untuk pelanggan kalau mereka dtg tanpa     
                  photostat??
Pekerja A : saje je aku nak suruh dia photostat sendiri...padan muke!!!! * sambil ketawa tanpa sedikit pun 
                  rasa bersalah...
..............................................................................................................................................


Mesti anda tertanya-tanya (ade ke orang baca?? hehehehe) ape yang ingin mieda ceritakan. Ini lah kisah di sebuah tempat yang melibatkan pekerja dan pelanggan. Apakah perasaan anda jika anda mengalami situasi tersebut??? sedih?? geram?? sakit hati??? atau suka?? tidak kisah??, bagi mieda perasaan sedih dan simpati lebih menyelubungi diri ini dan juga rasa bersalah yang teramat. kerana apa??? kerana pertama sedih dengan sikap pekerja A yang tidak memikul " TANGGUNGJAWAB" dan " AMANAH" yang telah di berikan, dan dimanahkah janji lafaz ikrar pekerja yang sering di laung2 kan??? semua itu hanya palsu. 


Kedua: kerana cuba anda bayangkan pelanggan itu ahli keluarga kita??? cuba bayang kan?? mungkin pekerja A tidak pernah pikirkan perkara seperti itu,mungkin pekerja A tidak pernah terpikir bahawa Bumi itu bulat,bila-bila masa sahaja kita akan mendapat balasan dari Allah cash lagi tau!! kalau kat dunia akhirat sah2 tidak akan terlepas. Jika kita ingin bebrbuat sesuatu ingat lah akan  lah balasan Allah, ingat lah kita juga punya keluarga dan diri kita sendiri pun akan tetap juga melalui situasi ini, Fikir-fikir lah ^_^