5/18/2010

Tension!!!!!!!!!!

Hahahahaha...
kenape lah tension gle minggu nih???
banyaknye la keje kan...
yang keje banyak tu tak pe...
sebab dah memang tanggungjawab...
tapi waaaaaaaa!!!!!!!!...
Ni tension dengan orang nih...
memang agak bermasalah skit...
memang kite sedang berurusan dengan "manusia dan bukannya malaikat"...
tapi orang itu tolong lah paham ye...
awak tu keje kat office dan buat la cara yang awk tu keje office...
bukan macam keje kedai basikal...
takkan lah asyik gune alasan yang sama je bile wat salah "alah baru belajar lah"....
pastu nak menipu pulak tu...dah hilang kan barang tu ngaku je lah...
bukan nye orang nak marah...adoi!!!!!
Tolong lah semua orang kat sini memang tak tahu dah nak campak awk tu kat bahagian mane tau...
kalau nak keje senang duk rumah je ye...
Kesabaran orang tu ade batas nye....Setakat nih leh la kami-kami ni bersabar lagi..
esok-esok tu belum tentu kot...tolong la ye awak tu...Eeeeeeeee

Aku Bukan Lah Apa-Apa....





Sesungguhnya aku bukanlah apa-apa
Kecuali apa yang telah Dia rahmatkan
Sesungguhnya aku tidak mengetahui apa-apa
Kecuali yang apa yang telah Dia beritahukan
Sesungguhnya aku tidak memiliki apa-apa
Kecuali apa yang telah Dia berikan
Hartaku, ragaku, ilmuku bahkan nyawaku
adalah milik dan pemberianNya
tanpa semuanya itu nescaya aku hanyalah,,,
aku hanya,,,
aku tak layak disebut hanya,
aku bukanlah apa-apa
bahkan bukanlah setitik debu di alam semesta yang luas.



Renungkanlah,,,menangis,,,
dan bersyukurlah,,,,,,,,
Renungkalah keranaNya,,,
Menangislah kerana sesungguhnya kamu bukanlah apa-apa
Menangislah kerana kamu tidak bererti apa-apa tanpaNya
dan bersyukurlah,,,,
Bersyukurlah kerana kamulah yang dikehendakiNya
Bersyukurlah kerana tanpa kehendak-Nya kamu takkan pernah ada
Menjadikan bumi in seperti di dalam syurga
Jika saat ini kamu sakit,,,
bersyukurlah,,,





Kerana dahulu Allah telah mengizinkanku menikmati sehat
Jika saat ini kamu miskin
bersyukurlah,,,
kerana dahulu Allah telah memanjakanmu dengan kekayaan
Jika saat ini kamu susah
bersyukurlah
kerana dahulu Allah telah membahagiakanmu dengan kemudaan
Bersyukurlah selalu akan kehadiran hari ini
Bersyukurlah selalu akan keindahan masa lalu
Dan berharaplah hanya kepada-Nya akan kebahagiaan yang akan datang kepadamu








Bersyukurlah selalu,,,selalu di setiap waktu akan segala nikmatnya,,,,
nescaya syukurmu takkan pernah dapat menghitung nikmat dan rahmatNya
Kerana ibadah lima ratus tahun tanpa henti pun hanya dapat menebus nikmat mata
Dan bersyukurlah selalu kerana kamu telah dikehendaki-Nya
diberi-Nya hidup, diizinkan untuk menikmati hidup kerana-Nya
dan amat disayangi dan dikasihi-Nya
Bersyukurlah kerana pada hakikatnya





Kamu Bukanlah apa-apa!!!

Aku Bukanlah apa-apa!!!

TeriMa Kasih Cikgu....




Assalamualaikum...Rasa nya masih belum terlambat saya nak wish "SELAMAT HARI GURU"
Guru, sesiapa sahaja yang memberikan didikan, tunjuk ajar secara langsung atau tidak langsung adalah guru
cuma yang bezanya guru di sekolah mempunyai gelaran yang lebih spesfik iaitu "CIKGU". Tugas mendidik anak bangsa bukan lah senang adakalnya mereka di marahi, dihina dan di caci. Tapi mulia nya tugas mereka, malah terus menggalas tugas mereka. Tahniah buat insan-insan bergelar guru ini.
TERIMA KASIH...yang tak terhingga buat semua guru yang pernah mendidik diri ini...
"TERIMA KASIH CIKGU"