2/27/2010

SaLAm MauliDuR RaSuL......


Alangkah IndahnYa Hidup Ini
Andai Dapat Kutatap Wajahmu
Kan Pasti Mengalir Air Mataku
Kerna Pancaran Ketenanganmu

Alangkah IndahnYa Hidup Ini
Andai Dapat Kukucup Tanganmu
Moga Mengalir Keberkatan Dalam Diriku
Untuk Mengikut Jejak Langkahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak Pernah Kutatap Wajahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kami Rindu Padamu
Allahumma Solli Ala Muhammad
Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim

Alangkah IndahnYa Hidup Ini
Andai Dapat Kudakap Dirimu
Tiada Kata Yang Dapat aku Ucapkan
HanYa Tuhan Saja Yang Tahu

Kutahu Cintamu Kepada Umat
Umati Kutahu BimbangnYa Kau Tentang Kami
SYafaatkan Kami
Alangkah IndahnYa Hidup Ini
Andai Dapat Kutatap Wajahmu

Kan Pasti Mengalir Air Mataku
Kerna Pancaran Ketenanganmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Terimalah Kami Sebagai Umatmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kurniakanlah SYafaatmu

Mesti dikalangan kita pernah mendengar lagu ini kan??? nyanyian kumpulan raihan yang bertajuk 
"Ya Rasulullah",indah sungguh bait2 lagu ini kalau kita hayati dengan penuh mendalam.Sempena menyambut Maulidur Rasul pada 12 Rabiulawal 1431 hijrah bersamman 26 febuari 2010.Semoga kita sama-sama menghayati perjuangan  Nabi Muahmmad Rasulullah S.A.W.Kita Amalkan sunnah nya.

Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud:”Barangsiapa yang membesarkan hari keputeraanku nescaya aku akan menjadi penolongnya pada hari kiamat dan barangsiapa membelanjakan untuk majlisku seumpama ia membelanjakan emas sebanyak sebuah gunung untuk agama Allah.”




HaRi KanTIn SkPt2....KamI PuLAnG




Assalamualaikum!!!!!!!
ish2 berhabuk....
sapu2 skit uhuk2!!!!
wah banyaknye la habuk hehehehe
Alhamdulillah akhirnye mieda ada kesempatan nak up date blog
toing2!!!! maklumlah busynye mengalah kan "ObaMa" kan kui2

entry kali nin macam mengimbau zaman kanak-kanak
hehehehehe
kenape???
sebab setelah sekian lame tak menjejakkan kaki 
ke "Sekolah Padang Tembak 2" 
waaaaaaaaaaaaaaaaa
kami pulang...........................
akhirnya....^_^


Walaupun sampai hehehe sangat lah lewatkan
orang dah habis pun!!!!!!
baru kami sampai
maaf ye cikgu2 semua mieda ngan dayah lmbat sampai
mieda dengan dayah je ke???
aaaa mieda dengan dayah je...
yang lain kirim salam ayak liur je hehehe(jangan marah)
tak2 pe2 kami wakil anda-anda semua ya....

tapi dah tak ramai cikgu-cikgu yang pernah mengajar kami
yang masih ada di sekolah tu...
cikgu-cikgu yang kami dapat jumpa
tengak lah dalam gamba~~~~~~ngeeee malas kan2 hehehe








Bersama cikgu yusof,ustaz zurazni,cikgu azmi










Saat kami melangkah ke dalam pekarangan sekolah........
syahdunya.....
banyak yang da berubah....
*owww semakin jauh zaman itu meninggalkan kami*
banyak sangat2 dah berubah 
rase macam sekolah tu makin sempit hehehehe
sebab banyak sangat penambahan disana-sini...

tapi ape yang pasti biar berubah bagaimana sekalipun...
kami tidak pernah lupa setiap kenangan yang pernah kami lalui....
setiap kali kami melalui jalan-jalan kenangan itu...
terasa kami sedang berada pada saat itu....
miss all da memory!!!!!!!!!!!

lalu sana teringat tu...
lalu sini teringat tu hehehe
tapi sayang tak boleh naik atas sebab tidak dibenarkan....
kalau tak boleh snap pic dekat kelas dulu2...
tempat kami menuntut ilmu...
tempat bermain....
semua lah.....




Tangga ni....
mesti smua tak akan lupa dengan tangga ni kan???
tangga yang bnyak meninggalkan kenangan...
kenangan terakhir....
kenangan masa tahun-tahun akhir kita semua di skpt2....



SemoGA kamI tidak akan pernah melupakan Segala kenanGan....
di SkPT2....
Tempat jatUh lagi diKenang...
iNi kan Pula Tempat menUntut Ilmu...
YanG MenJadI BeKalan Kita seHinGGa Hai INi....
JuGa AKan dibawA seHinGGa Akhir Hayat...
InsyaAllah...amin..~~~~~


P/S: Mari Beramai-ramai memriaH Kan Hari Sukan Skpt2 13/Mac/2010