My Music

5/30/2010

Dia Wan Saya


Masa saya kecik-kecik dolu
saya macam dah tahu
saya tak pernah panggil dia mak..
tapi saya panggil dia Wan..
dia garang..
tegas...
tapi sebab saya nakal saya tak pernah takot (hehehe jahat nye)
Tapi saya sangat sayang dia..
dan saya tahu dia pun sayang saya..

Dia guru pertama saya..
saya membesar di hadapan mata dia..
kerana dia nak jaga sendiri cucu-cucu perempuan dia...
tapi menjaga saya mungkin yang paling malang dalam hidup dia
sebab saya kan nakal hahahaha
tapi dia tak pernah mengeluh
sebab dia sangat sayangkan saya....

Dia jaga saya dengan penuh kasih sayang..
cuba penuhi setiap apa yang saya mahu..
pujuk saya setiap kali saya menagis bila mak dan ayah saya terpaksa balik untuk bekerja...
kadang-kadang saya benci dia..
saya cakap dia cube pisahkan saya dengan mak dan ayah...
tapi bila semakin matang saya tahu...
dia nak ringan kan beban mak dan ayah...
dia nak tengok sendiri cucu-cucu permpuan dia membesar...

Dia ajar saya mengaji Al-Qur'an..
Alhamdulillah saya qhatam Al-Qur'an masa umur saya 9 Tahun..
terima kasih!!!!!!
Dia tak pandai ilmu duniawi..
tapi dia banyak ajar saya ilmu akhirat...
Alhamdulillah saya amalkan sampai sekarang...


bila saya nak masuk darjah satu saya dah tak tinggal dengan dia..
saya selalu sedih..
sebab saya rindu dia...
tapi dia selalu pesan..
saya kena belajar...
mesti jadi orang berguna... 
saya ingat tu!!!!!!


Hari ini setelah 22 tahun saya telah dewasa..
tapi saya masih orang yang sama..
masih suka bertekak dengan dia...
masih suka buat dia menagis kerana kenakalan saya...

Tapi dia masih tidak berubah..
masih orang yang sama..
dengan kasih sayang yang semakin bertambah...
buat saya...

hari ini..
dia semakin uzur...
semakin dimamah usia...
hanya menunggu panggilan Illahi mungkin...
malah ketika entry ini di tulis..
dia masih berada di wad..
buat kesekian kali nya untuk tahun ini...

hari ini saya pula yang menangis...
mengenang kan dia...
saya nak berada disamping dia..
sebagai mana dia berada disamping saya..
ketika saya sakit....

saya rindukan dia..
sangat-sangat rindukan dia...
kerana Dia WAN saya...

Pada ketika dan saat ini saya berdoa..
agar Allah Mempermudah kan jalan...
yang bakal dia lalui...

Terima kasih kerana membesarkan saya...
semoga wan cepat sembuh...
IDA sayang wan...



Saya dan Wan

No comments:

Post a Comment